Nola identifikatzen ditugu gaitasun handiko neskak eta mutilak?
|
|
GAR® (Errendimendu Intelektual Handiko Taldea) gizarte-bokazioko enpresa-proiektu bat da, Euskampusek eta INTERACek (Gaitasun handiko esku-hartzeak) sustatua, adin txikikoen adimen-gaitasunei modu integralean erantzuteko.
Ekimen longitudinal honetan UPV/EHUko ikertzaileek eta irakasleek parte hartzen dute. Proiektuak gaitasun intelektual kognitiboak bultzatzea du helburu, aberastuz, taldekatuz eta esperientziaz baliatuta. Ikuspegi dinamiko, pragmatiko eta esperimental bati esker, pentsamendu-lerro malguagoak ezarri nahi dira, hau da, ohikoa baino laburragoak.
|
Xehetasun harrigarri bat: ekimenak 22 umez eta neska bakar batez edatutako adin txikiko taldeak osatzen du. Zergatik da hain zaila gaitasun handiko neskak identifikatzea?
INTERACeko zuzendaria eta ADACI (Adimen Gaitasun Handiak Garatzeko Elkartea) elkarteko lehendakaria den, Elisa Alvarezen, "Emakumea eta gaitasun handia: bikaintasun bikoitza" izeneko post honek, zergatik gaitasun handiko neska gutxi batzuk bakarrik identifikatzen diren ulertzeko lagungarri zaigu.
|
|
¿Cómo identificamos a ñiñas y niños de altas capacidades?
|
|
GAR® (Grupo de Alto Rendimiento Intelectual) es un proyecto empresarial con vocación social impulsado por Euskampus e INTERAC (Intervenciones con altas capacidades) con el objetivo de atender las capacidades intelectuales de menores de manera integral.
Esta es una iniciativa longitudinal, en la que intervienen investigadores y docentes de la UPV/EHU, que está orientada a favorecer habilidades intelectuales cognitivas mediante el enriquecimiento, el agrupamiento y la experiencia. Gracias a un enfoque dinámico, pragmático y experimental se intenta establecer líneas de pensamiento más flexibles, es decir, menos convergentes de lo habitual.
|
Un detalle sorprendente: la iniciativa cuenta con un grupo de menores que está formado por 22 niños y tan solo una niña. ¿Por qué es tan complicado identificar niñas de altas capacidades?
Este post titulado "Mujer y Alta Capacidad: Doble Excepcionalidad" de Elisa Alvarez, directora de INTERAC y presidenta de ADACI (Asociación para el Desarrollo de las Altas Capacidades Intelectuales), nos ayuda a entender por qué se identifican tan pocas niñas con altas capacidades.
|
|
|
|
|